Hiljaiselo on päättynyt ja Skoda on viimein saatu omaan talliin. Nyt on aika saattaa projekti loppuun. Jäljellä oleva työlista on vielä melkoinen, mutta uutteralla työnteolla se saadaan nujerrettua. Työlistalta löytyy ainakin seuraavat asiat:
Pultit takatukivarrelle (apukuskin puoli)
Uusimme pohjan kummallekin puolelle takatukivarsien kohdalle ja kuskin puolelle muistimme hitsata pultit kiinnitystä varten. Ikävä kyllä apukuskin puolelle emme muistaneet tätä tehdä, joten se on vielä tehtävänä.Jarruliitin
Yksi jarruliitin sattui olemaan 1.25mm. kierteellä ja falskaa. Vaatii siis uuden pään tekemisen putkeen, liittimen vaihdon ja jarrunesteiden täytön. Toivottavasti tällä kertaa pysyy jo aineet sisälläMoottorin sähköistys ja hihnat
Moottori on paikoillaan, mutta kaikki hihnat, sähköt ja mm. bensaletkun liittäminen on vielä kesken. Ikävä kyllä olen onnistunut hävittämään sähkökaavioni, joten tämän osalta tarvitsen apuja. Jos joku 110:n omistaja pystyy laittamaan kuvaa moottorinsa johdotuksista (olettaen, että johtovärit on pysynyt samana), niin olisin todella kiitollinen.Takapelti
Takapeltiin hitsattiin uutta peltiä kiinnityskohtiin ja pelti ei istu enää paikalleen. Vaatii joko peräpään levitystä tai kiinnityspeltien uudelleen tekemisen. Luultavasti valitsen ensimmäisen vaihtoehdon, koska takapelti on jo pintamaalissa.Helmojen siistiminen
Ulkopellit on kiinnitettävä helmapeltiin jotenkin. Ajattelin suorittaa tämän pienillä pulteilla, mutta jos jollain on parempi idea, niin jakakaa tietous vaikka kommenttiosiossa. Myös lokasuojat on saatava jotenkin taiteltua istumaan kynnyspeltien kanssa...Sähköjen tarkistus
Auton sähköt pelaa pääasiassa hyvin, mutta muutama valojen kanssa on vielä jotain hämminkiä ja ne ei toimi aivan loogisesti. Vaatii siis hieman mittailua ja ehkä johtojen korjaamista.Ikkunat
Etuikkuna on autossa paikoillaan, mutta alumiinista tehty kehys tahtoo välillä pullahtaa ulos tiivisteestä. Takalasin kiinnitys taaskin täytyy hoitaa vielä kokonaan.Matot
Auto vaatii uudet matot lattialle. Mattosarjoja ei saa mistään, joten tämän osalta taitaa mennä askarteluksi. Ostan luultavasti metritavarana nykyautojen verhoilumattoa ja vedän sillä lattian.Ohjaussimpukka vuotaa öljyä
Ohjaussimpukka näyttää vuotavan edelleen öljyä. Olen tiivistänyt sitä tiivisteliimalla, mutta silti simpukka ei suostu pitämään öljyjä sisällä. Tämän korjaamiseen kaipaisin vinkkejä/apua.Noilla tehtävillä varmaan päästään jo aika hyvälle mallille. Toki matkan varrella voi löytyä vielä uutta ihmeteltävää listalle, mutta se on osa tätä harrastusta :).

Vuotaisiko se simpukan o-rengas?
VastaaPoistaSimpukka irrotuksessa. Tsekataampa o-rengas.
VastaaPoistaTäältä löytyy ainakin konttiperäisen 110 skodan varaosakirja, voin tsekata löytyykö johdotuksista jotain. Myös 13" vanteille passaavat uudet käyttämättömät 110r pölykapselit löytäisivät täältä. ;)
VastaaPoistaItseltä löytyy onneksi myös korjaus opas ko. kulkineeseen, mutta johdotuksista on melko huonosti tietoa tuossa. Koetin tänään irrottaa tuota vartta simpukasta, mutta eipä tuntunut irtoavan. Pitäisikö varren irrota jos sitä vetää ulosvetäjällä tappia pitkin? Tuntuisi nyt tyssäävän kierteiden kohdalle.
VastaaPoistahttp://aijaa.com/YxPDpS tuossa on kuva siitä ohjausboksista, toivottavasti saa selvää ja jotain apua olis.
VastaaPoistaTein uuden tiivisteen tiivistepahvista kannelle ja nyt pysyy taas öljyt sisällä :).
VastaaPoistaOnko kuinka rajusti skodassa vielä osapuutteita? Itsellä on jonkinverran kertynyt kyseisen vehkeen tavaraa nurkkiin ja lisää tulee kokoajan Tsekeistä, Saksasta ja Briteistä.
VastaaPoistaLöytyykö Joonas sinulta pyyhkijän moottoria? Näyttäisi siltä, että oma on sipannut.
PoistaLattian verhoiluun sopivalle matolle olisi tarvetta. Ei tarvitse olla autenttinen, koska ovat kuulemma nykyään hinnoissaan.
VastaaPoista